Over Patrick
innovatieve marketing strateeg
Ing. Patrick Kooij MBA is van origine bedrijfskundige en marketingstrateeg, met uitgebreide kennis en ervaring als trainer en docent op het gebied van strategie, marketing en businessmodel innovatie.
Patrick heeft Technische Bedrijfskunde gestudeerd aan de Hogeschool Utrecht, een Master of Business Administration (MBA) behaald aan de Business School Nederland, en hij heeft het Marketing NIMA C-diploma behaald.
Dankzij zijn achtergrond in (technische) bedrijfskunde en marketing kan hij naadloos schakelen tussen verschillende bedrijfskundige vraagstukken met betrekking tot strategieontwikkeling en strategische marketing.
Hij heeft diverse marketingrollen bekleed en is momenteel werkzaam als Marketing Strateeg. Daarnaast is hij als parttime docent en trainer verbonden aan de Hogeschool Utrecht, opleidingsinstituut SRM, het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), het Erasmus Marketing Institute (EMI) en Essenzo Business School. Patrick publiceert regelmatig blogs en columns over strategie, marketing en verschillende innovatieonderwerpen.
Patrick als trainer
De training “Strategieontwikkeling voor continue verbetering in organisaties” biedt jou nieuwe kennis, inzichten en praktische tools om direct aan de slag te gaan met jouw eigen strategische en marketingvraagstukken. Patrick begeleidt je door het hele proces, van strategieontwikkeling tot implementatie, evaluatie en aanpassing, om continue verbeteringen in jouw organisatie te kunnen realiseren. Het uiteindelijke doel is dat je in staat bent om managementmodellen toe te passen in jouw specifieke context.
Patrick als spreker
Patrick scheef het Handboek Managementmodellen met als leidraad het strategisch planningsproces volgens de PDCA-cyclus. Van hieruit spreekt hij over strategie, marketing en businessmodel innovatie. Hij maakt daarbij telkens de koppeling tussen de theorie en de praktijk. Alles is daarbij gericht op Continue verbetering in organisaties.
Patrick als auteur
Patrick is auteur van het Handboek Managementmodellen – voor continue verbetering in organisaties. Zijn boek verbindt oude modellen die hun nut ruimschoots hebben bewezen met nieuwe tools die onmisbaar zijn voor de organisaties van nu. Wat je vraag ook is, met Handboek Managementmodellen kun je werken aan continue verbetering.
Naast het boek is er ook een online applicatie. Met behulp van een activatiecode die voorin het boek staat, kun je een gratis account aanmaken op de website www.handboekmanagementmodellen.nl. Hier vind je alle 75 modellen volgens dezelfde indeling als in het boek, dus van het raamwerk tot de bijsturing. Elk hoofdstuk biedt online een korte toelichting plus een download, waarmee je het desbetreffende model zelf digitaal kunt invullen.