Strategische Innovatie voor Organisaties in één dag
In de dynamische hedendaagse bedrijfswereld staan organisaties voortdurend voor uitdagende strategische vraagstukken. Als toegewijde professional of gedreven ondernemer wil je niet alleen je bedrijf laten floreren, maar ook streven naar voortdurende verbetering en innovatie. Deze eendaagse training biedt een diepgaand begrip, frisse perspectieven en concrete instrumenten die je direct kunt inzetten om jouw organisatie naar nieuwe successen te leiden.
Programma:
Het Strategische Vertrekpunt
- Het belang van een missie en visie en hoe je deze formuleert.
- Het in kaart brengen van de markt waarin je actief bent.
- Onderwerpen: Verbinding met strategie, product-marktcombinaties en storytelling.
Externe en Interne Analyse
- Stapsgewijs identificeren van trends en ontwikkelingen.
- Analyseren van kansen, bedreigingen, sterktes en zwaktes.
- Onderwerpen: Concurrenten, klantsegmenten, stakeholders, activiteiten en cultuur.
Strategische Keuzes en Business Transformatie
- Het maken van strategische ontwikkelkeuzes.
- Ontwikkelen van een waardevol businessmodel.
- Onderwerpen: Groeistrategie, businessmodellen, verdienmodellen en het evalueren van strategische opties.
Veranderstrategie & Implementatie
- Bepalen van de gewenste veranderstrategie.
- Ontwikkelen van een aanpak voor de implementatie van strategische keuzes.
- Onderwerpen: Veranderstrategie, veranderproces en implementatie-aanpak.
Wat je zult bereiken:
- Begrip van zowel bestaande als nieuwe managementmodellen als basis voor strategische planning.
- Praktische toepassing van diverse managementmodellen in elke fase van het strategische planningsproces.
- Zelfvertrouwen bij het navigeren door complexe bedrijfskundige uitdagingen met relevante managementmodellen.
- Vaardigheid in het succesvol doorlopen van een strategisch planningsproces.
Na afronding van de training beschik je over de benodigde kennis en vaardigheden, in combinatie met het Handboek Managementmodellen – voor continue verbetering in organisaties, om zelfstandig direct de verworven inzichten in de praktijk toe te passen.
Doelgroep:
Deze training is uitermate geschikt voor professionals die betrokken zijn bij of interesse hebben in vraagstukken met betrekking tot strategische (marketing) planning en innovatie.